click here!

Wednesday, May 29, 2013

Kelantan Iv

Salam
Hai

Takda lah menarik sangat cerita kelantan aku kan. Tapi aku apa pedulik, esok2 kalau dah ada anak, cucu ke, biar dorang baca pengalaman nenek dorang pergi kelantan. Wakakaka

Okeh. Lepas dah makan. Simple gila lauk diorang. Tapi again sedap. Jadi lah... kendurinya pun okeh. Sederhana. Tapi cukup. Tak payah kemah panjang2. Bayar mahal2 sewa kemah. Kahwin juga. Datang jugak orang kan. Simple! Mak aku setuju sangat dengan kenduri macam gitu. Lepas tu, aku nak bagitahu. Mak aku punya lah kamceng dengan Yin. Lebih dari aku kot. Dia yang beria nak tunggu sampai sanding.

Lepas dah ambil gambau sekeping dua. Kami mintak izin untuk pulang. Selamat tinggal kb!

Dalam perjalanan pulang Aus bawak bapak laju. Kecot perot aku. Dah la tak boleh tidur. Sampai dekat satu masjid di kechau, daerah lipis. Kami berhenti sembahyang. Oh!

Masjid tu mungkin tiada badan penyelenggara kot. Tempat ambil air sembahyang, tandas, semua dapat gred F. Failed kau! Rumah Allah kot. Tempat bersuci untuk ambil air sembahyang se-worse itu. Entah lah. Kalau aku diberi pilihan dan mempunyai kuasa, aku hantar orang pergi cuci. Hahaha. Bukan aku nak cuci kan. Ok, aku sama macam mereka. Pemalas. Bye!

Sebab, aku poyo. Beribu kali aku pesan kat Aus. "Kalau lalu depan sekolah aku, berhenti tau." Aus macam fedup. Dia sound. "Dulu masa abah hantar ko belajar sini, ko lari balik.. sekarang sibuk nak tengok balik." Ahaha. Lari2 balik pun habis form5 aku kat sekolah tu hoi. Hasilnya aku dapat amik picture sekolah.

Berenti makan dekat raub. Dalam pukul 8 lebeh sampai di rumah.

The end!

No comments:

click2

wink..wink2...

nice..