Wednesday, May 29, 2013

Kelantan III

Salam
Hai

Wehu.! Jom sambung lagi. Hari kedua. Subuh2 dah bangun. Bukan main feeling nak pergi pasar pagi2 kononnya.  Tapi i dont know why depa macam tak terus ke pasar. Pasar siti khadijah tu.

Kitorang pusing ke mana entah. Sebab kami ada pemandu pelancong, haha. Kak emy. Dia pun sosat ha! Haha. Ok. Ktorang jumpa satu kedai makan. Semenggah nampaknya. Bersih kedai dia. Walopun tepi jalan. Memang diyakini kesucian. Dia dua orang, laki bini menyiaga. Orangnya nampak bersih. Sekali lagi. The food pun very nice. Memang selera naga kau ni! Haha

Ala, makan nasi berlauk je puns. Eh nasi kerabu eh?. Kat pasar malam berlambak2. Haha. Tu sekadar nak isi perot pagi sahaja. Sebab dah kebetulan, berada dekat jalan telipot berkenaan, kitorang pun nak sevey rumah pengantin. Berapa ratus kali pusing dekat jalan tu beb! Habis lah rm20 minyak kereta. Landmark tak jumpa. Dah tanya orang dekat stesen minyak. Orang tepi jalan dan sebagainya. Mereka tak tahu. Cuma mereka hanya kata. Ini memang jalan telipot.

Sebab dah no choice. Aku call member aku. Masa tu aku emo. Sebab dia hanya mampu jawab. "Carwash tu dah tutup minggu lepas, ko call jap2 lagi eh." Sirius aku sentap. Dah lah aku datang jauh2 kot. So masa tu, sebab emo melampau aku hampir putuskan supaya tak pergi majlis tu. Lepas dinasihatkan oleh mak dan aus, aku ambil lebih kurang saja dengan kawan aku, sebab aku consider yang dia tengah nebes sampai tak mahu bagitahu lokasi rumah. Sebab aku dah tak sentap, aku call segala no tepon dekat kad jemputan. Dari nenek, datok, maksu, tokngah, tokcik semua.. hahaha. Maksud aku ahli keluarga, tapi sayang mereka tak angkat call. Bersemut-semut hati aku. Aku memaki2 dalam hati. Gila strugle aku sentap. Memang orang nak kahwin tak boleh cakap tepon ehh??

Lepas dah melilau dan tak kenal erti putus asa. Yin tepon semula. Time tu kitorang dah jumpa lorong rumah dia. Sumpah weh. Map salah, landmark dah hilang, sebab carwash dah tutup minggu lepas. Memang siapa pun takkan jumpa kalau tak tau. Sebab aku sangat terer geografi masa tingkatan 3, aku rasa bapak tak adil kalau buat map salah. Simpang patut sebaik sahaja lepas trafficlight ko buat umpama 3km lagi dari trafficlight. Wuyoh! Tak adil.

So pengajaran dari situ, kalau na kawin esok2, kena buat map betul ikot direction. Dan landmark harus lah tetap dan kekal, atau pun buh lebeh banyak landmark so that kau tak bergantung hanya pada satu landmark. Eh, psst, geografi aku A tau masa pmr. 98 markah!=D

So mood adalah tidak baik time tu. Tapi sempat jugak pergi cari hadiah. Soping2 skit. Tapau murtabak raja yang tebal macam tilam vono. Siap2, terus ke rumah pengantin.

So, sebab sesat dalam 80juta kali tadi. Aku dah hafal dah jalan kat kb tu...

Bersambung..

No comments:

COVID lagi....