Thursday, May 16, 2013

Proud!

Salam
Hai

Kalau bukan kita yang nak rasa proud tentang diri kita siapa lagi? Kannn.. yes, that is how u can feel good about yourself!

Tempoh hari, semasa konvokesyen di uitm shah alam, aku terlibat sama. Aku adalah salah seorang dari pemakai jubah yang merasa bangga menamatkan pengajian di uitm. Yes, siriusly uitm adalah yang terbaik buat aku!

Perasaan konvo degree tak sehebat perasaan konvo diploma. Masa konvo diploma aku rasa lebih sayu dan every moment there macam terlalu berharga dan harus dihayati. Menitik2 air mata nyanyi lagu uitm. Tetapi bila konvo untuk degree sirius, rasa dia lain, bukan sayu lagi! Aku rasa amat excited. Happy! Dan tersangat proud. Aku proud kerana buat mak aku happy dan proud dengan aku. Cita2 yang dulu mahu dengar classsssss perrtamaaaa.. dah pn tercapai. Sekurang2 kalau aku mati satu dua hari ni, mata aku tertutup. Hahaha. Aku proud kerana aku ada kawan2 aku yang aku sayang sekeliling aku. Takda rasa buruk langsung tentang diri walaupun aku masih belum mencapai kejayaan bekerja.

Aku tak nafikan kejayaan aku bertulang belakangkan ibubapa aku yang banyak bertungkus lumus. Beri aku semangat, sokongon dari segi duit, kasih sayang, bimbingan dan segalanya. Aku hargai. Dan harapan aku menggunung tinggi. Membahagiakan keluarga aku. Dan cuba sedaya upaya membalas jasa.

Namun jauhhhh disudut hati aku mengatakan. Kejayaan aku ini juga berpaksi pada kejayaan rakan sekeliling aku. Tanpa mereka aku jatuh, tanpa mereka aku bodoh. Hah! Siapa lah guru aku selain dari pensyarah2 dan guru2 aku. Pastinya kawan2 aku. Bila aku jatuh, mereka pegang tangan aku. Bawa aku bersama biar aku tak ketinggalan. Ingatkan aku macam2, beritahu aku macam2 biar aku tahu. Teman aku ke sana ke mari. Sama2 susah dengan aku siapkan asgment dan mendengar rungut caci maki aku tentang kekurangan2 yang aku alami. Hah! Sirius friends, tanpa korang aku akan terus jadi bodoh. Tq for everything.

Haaa... syukur yang macam mana lagi aku nak lafaz kan. Walaupun aku lambat, tapi aku dah sampai. Berjaya capai cita2 aku sekurang2 dengan ijazah. Yup, aku menunggu lagi yang tertulis buat aku, aku usahakan lagi menaikkan diri aku. Segalanya Allah dah tentu kan. Aku bangga ada mak, aus, kawan2, saudaramara dan semua. Walopun aku tak sesempurna. namun kebahagian yang aku rasa kini cukup memotivasikan aku untuk menghadapankan diri aku.

Sebenarnya aku terlalu tak tahu mengungkapkan rasa betapa syukurnya aku dengan life aku, dengan kebahagiaan yang aku miliki kini. Lapang benar hati aku saat aku taip entry aku kali ini. Percayalah, kalau kita memudahkan jalan orang insyaallah Allah mudah kan jalan kita. Just live your life!

Layan..

No comments:

COVID lagi....