Tuesday, July 2, 2013

Muka sardin

Salam
Hai

Aku cukup tak boleh menerima hakikat jikalau sesuatu berlalu bertentangan dengan pemikiran aku. Semalam merupakan hari yang penuh dengan cabaran buat aku. Sebagai seorang yang masih baru di arena pekerjaan banyak perkara yang harus aku pelajari. Aku cukup notis dengan perkara itu.

Aku membuka hati, bersedia, mempelajari, belajar dan diajar. Justeru itu, aku mengandaikan pengajar juga membuka hati menerima pelajar dan mengajar. Aku tahu alam pekerjaan bukanlah alam dimana engkau boleh disuap2 seperti anak kecil. Namun, jangan membuat layanan tidak matang.

Sebab mood aku hari ini sedikit ok berbanding semalam, aku tak mahu ungkit kisah semalam. Semalam aku balik pukul 8 malam. Berdedikasi kan. Namun sebab bos aku seorang yang pandai membodek, membelanja kami yang stayback, segala ketensenan alhamdulillah lupus ditelan zaman.

Satu pandangan aku, kebanyakkan mereka yang berjaya adalah mereka yang bermuka sardin, maksud aku, muka selamber badak, tak cepat ambil hati atau kecil hati dengan sesiapa juga. Aku harap aku cepat2 selesa dengan environment sekarang. Saya cinta kerja saya. Bai!

No comments:

COVID lagi....