Monday, June 24, 2013

Hope

Salam
Hai

Aku tak tahu mana nak mula. Tadi 1st day aku kerja di sebuah company. Bukan company besar. But sangat mencabar. Mungkin sebab terlalu kabur dengan role yang ada sekarang.

Begini. Sesampainya aku pagi2 tadi, aku saja bawa kereta terkedek2. Konon lah aku fikir first day takda punch kad. Tapi aku silap. Ada punch kad. Plus aku punch lewat hari ini. 8.01am!

Pagi2 dah arobic bagai kau. Bagi aku 3 bulan. Cmfm aku ada shape yang dasat. Sebab memang setiap pagi kena arobic. Bai! Haha

Moment tadi, aku rasa aku ada arip dekat sebelah aku. How arip seminggu awal intern dari aku. How he approach me masa mula2 share the prob. How dia luahkan stress kerja dahulu. Haha. Sebijik. Tadi aku dengan azri new staff jugak, briefing dengan md. Lepas tu sama je lembap2 susu jugak si azri dengan aku. Nampak banyak perkara kitorang tak dapat tangkap. Ending dia. Kitorang gelak dan md macam surender terpaksa terang satu2. Ha.. aku tak rasa azri tu aku baru kenal. Sebab dia punya gaya sebijik macam arip. Tapi dia laki orang. Bai! Haha

Hari pertama yang aku expect boleh balik sharp, rupanya silap. 6.42 aku baru keluar ofis. Aku harap ini bukan permulaan kepada kehidupan tak berlife begini.

Really hope aku cepat belajar semua benda. Really hope i can coop with new environment! Coop with faster culture begini. Hilang selera makan. Selamat malam!

No comments:

COVID lagi....