Thursday, July 25, 2013

Ada yang kita kena sabar

Salam
Hai

Aku macam samseng. Mungkin itu yang terlintas di minda orang bila tahu aku dengan tegas dan emosi halau student yang kurang adab dari class aku semalam. Aku tak boleh kawal marah. Dia mencabar aku. Mungkin aku salah kerana mengikut kata hati muda aku.

Aku kurang pasti, kisah halau itu sudah tersebar luas kepada pihak jabatan. Aku kurang pasti. Tapi bila si jantan kepoh mula merisik2 kisah subjek yang aku anti amat, aku mulai syak wasangka. Lantak lah kau. Aku mengajar student aku. Aku mendidik mereka untuk jadi insan bukan sekadar akademik dan kepahaman pelajaran. Aku mahu mereka jadi manusia yang beradab. Itu saja.

Dan layan ini. Motip sangat semua ini. Dah tak boleh padam kan? Dah berat sangat tangan semua nak upload facebook. Huh. Sabar lahhh.

No comments:

COVID lagi....