click here!

Monday, July 8, 2013

Penghargaan memekar

Salam
Hai

Isnin. Aku belom faham erti monday blues. Pada aku setiap hari pun blues untuk aku. Setiap hari pun aku menangis masa mandi sebab harus bangun awal pagi. Ok tipu.

Setiap hari aku selalu jaga, untuk langkah kaki kanan bila keluar dari rumah. Baca doa keluar rumah, dan niat dalam hati semuga aku boleh timba ilmu baru dan dipermudahkan perjalanan hari aku untuk hari tersebut. Pada aku, Allah tahu niat kita dan akan beri yang terbaik buat kita. Hikmah pada niat setiap hari.

Masa sampai, aku macam biasa jalan paling laju bila harus melalui orang2 logistik di depan pintu pagar. Ada sapaan good morning 2 3 yang aku terima. Aku angguk saja, buat muka manis. Langkah aku atur, terus ke mesin punchcard. Hati aku asing. 'Lemah betul dengan company banyak songeh ini' bisik hati kecil aku. Aku masuk ke bilik HR. Bilik di mana kami berlima tinggal dan hidup dengan penuh briefing di sana. Bilik di mana aku mengenali cara bekerja sampai terkangkang2. Siyes baru 2 minggu dah terkangkang2 buat kerja. Stress.

Mata aku tancap kan pada notes yang diselit di keyboard. 'Keje apa lagi la yang nak kena buat ni...' rungut aku dalam hati. Namun, hati kembali berseri, mekar. Itu bukan notes pesanan kerja. Itu kertas penghargaan. Dari bos, managing director aka hr manager. Lihat gambar itu. Hati aku mekar. Aku bersemangat! Untuk pagi ini.:D

1 comment:

ceritasaya said...

kembang kuncup kalo aku dpt nokk..hahaha

click2

wink..wink2...

nice..