Tuesday, March 26, 2013

Setiap hari harapan

Salam
Hai

Aku termenung jauh lagi hari ini. Lebih jauh dari semalam. Banyak kenyataan yang harus aku terima kerana kehidupan datang dan pergi. Seperti juga jodoh, rezeki juga rahsia tuhan. Ada yang rezeki mereka melimpah ruah hari ini. Ada yang menangis sedih hari esok. Tiada siapa tahu. Bahagian masing2. Dan lagi kalau esok nyawa ditarik oleh malaikat, tak siapa tahu. Tak siapa boleh halang. Ajal maut juga rahsia Allah. Aku melempar pandangan ke sudut lain pula. Aku perlu berhenti mengeluh. Senyum saja. Dah lumrah manusia. Kita sentiasa beri harapan pada diri kita. Sentiasa ada plan a b c. Itu lah orang berusaha. Bukan putus asa duduk saja. Aku sayang kau Hidayah Aziz. Jangan berhenti berharap. Sebab harapan sentiasa ada. Itu rahsia Allah. Siapa berusaha dia dapat.! Bukan harapan palsu.

No comments:

COVID lagi....