Thursday, October 15, 2015

pernah

salam
hai

kau pernah rasa give up dengan hidup? 
ya aku pernah. 
dan kebelakangan ini rasa give up tu macam menjadi-jadi.
macam serba tak kena. 
nak pergi ke dunia mana pun tak tahu. 
segala nya tergantung. 
tapi last-last aku muhasabah diri aku. 
aku cakap,
semua ini Allah yang tentukan.
hidup aku pun sebenar memang menuju satu.
Allah.
sambil-sambil tu jalan, 
cari apa saja yang boleh lengkapkan benda yang aku rasa tak lengkap dan tergantung tu.
dan lepas tu rasa oke sikit. 
datang lah kekuatan.
tapi sekeliling aku selalu,
memaksa aku untuk rasa give up.
dan akhirnya aku decide.
untuk selalu fikir.
aku tak berseorangan.
aku ada Dia.
ALLAH.

nasib manusia itu lain-lain.
dan apa yang pasti semua ada sebab dibelakangnya.
hikmah.

No comments:

COVID lagi....