click here!

Sunday, March 23, 2014

Macam gini punya nerd pun garang ke?

Salam
Hai

Aku bukan gangster atau pun kakak kawasan, adalah dua tiga tahun dulu frust sampai declare sebagai kakak kawasan. Gugugu. Aku adalah aku. Mudah tersentuh, simpati dan kuat menangis. Dan begitulah aku, disudut lainnya, aku kuat cemburu, pemburu dan sinis. Ya aku sinis.

Aku cuba buang sikap sinis yang suka kena mengena dan sometimes it leads to uncontrolable sinis situation yang menyebabkan feeling of annoyed by certain people. Soalnya sekarang, ada aku kisah!?

Ya, memang aku kisah because satu kelemahan aku juga, my imperfection is aku seorang yang perasa, maksudnya kuat atau cepat terasa. Itu aku.

Di satu sudutnya, aku dikelilingi oleh students. Mereka semua memiliki mata dan telinga dan hati untuk menilai. Aku memiliki suaa the hulk yang kuat persis wanita wrestler. Sampai begitu. Hyperbola. Aku memiliki jiwa tikus yang aku sembunyikan disebalik halilintar suara hulk aku ini. Jiwa hulk aku kadang2 mati bila aku tak mampu fokus pada matlamat. Aku akan lost selepas itu.

Aku duduk di tempat yang aku ditempatkan. Bersebelahan aku seorang bakal ibu muda yang digelar madam oleh budak2 student. 2 orang student lelaki datang dan komplen beberapa perkara kepada madam mereka bersebelahan aku. Untuk ibu muda yang lemah lembut, dia perlu consider dan memberi ruang lembutnya untuk mendengar luahan ala2 rude dari 2 pelajar samdol itu. Aku naik bingit. Aku lantas palingkan wajah aku kepada student tadi. Pen merah aku berhenti menanda assgment pelajar. Mereka pandang aku. Aku pandang mereka. Penuh makna, ada kerut di dahi aku tanda 'what's going on?!' Lidah mereka terlekat dilelangit. Mereka lantas diam dan merendahkan tona suara yang tadi macam tinggi.

Aku pandang mereka lagi. Mereka lebih behave berbanding tadi. Urusan demi urusan. Selesai urusan mereka dengan madam bersebelahan aku. Mereka berlalu.

Sambil duduk2 aku terkenang. Rude beno student tadi. Samdol! Wajah aku masih wajah wrestler ke? Atau pun kakyong kawasan?haha menakotkan ke? Muka nerd macam ni pon takot ke??? Huh!

3 comments:

rika ika said...

mmanada comel jew pon... hehehe.. http://arshaika.blogspot.com/

rika ika said...

hehehe...mnda comel jew pon... hehe

http://arshaika.blogspot.com/

rika ika said...

hehehe...comel jew pon

http://arshaika.blogspot.com/

click2

wink..wink2...

nice..