Friday, November 30, 2012

perjalanan

salam
hai


bersendirian di rumah. aku ambil cuti hari ini. yap, plan untuk cuba key in kan semua survey yang hidup segan mati tak mahu ini. survey ni kena kutuk. tapi aku still.... buat muka sardin, cap marina. lepas tu aku stop dari distribute dia, dan buat-buat pandai sebab malas nak pikir.

aku done dengan 17 minggu of intern. bermakna ada lagi lebih kurang 3 minggu. otak memang tak boleh focus kepada pekerjaan since too many things to do. yup, aku kena cover task-task yang diberi oleh mereka di office. kehendak chairman office yang memang nak aku buat-buat siapkan scrapt book with all articles yang mereka collect. yes, i think it's ridiculous. tapi kalau itu kehendak mereka. aku turutkan.

aku akan merindui semua saat aku di sana. yaps, aku rasa ini merupakan kenangan terbaik, terindah and... paling bermakna. because, it woke me up! bangun dari mimpi dan angan mat jenin. hidup dengan realiti dan hadapi segalanya sendiri. and after 4 months, aku sedar aku macam lebih lain dari dahulu. mungkin orang lain tak aware tentang itu. but, aku tahu dimana aku. ah. apa lah aku merepek. 

banyak aku belajar. kadang-kadang kita mengenali musuh kita untuk dijadikan kawan sekepala. yap, itu juga berlaku. dan sebaliknya, kawan sekepala kita bogelkan kerana mereka sebenarnya musuh kita. ya aku belajar itu. hidup ini persaingan. yang bodoh di arena persaingan kau akan tinggal jauh-jauh. sampailah kau paham politik bersaing. and, the best is, belajar mengipas pungkok bos!

ini bukan pengakhiran. aku baru saja mulakan perjalanan aku yang cukup panjang.....



chiow

No comments:

COVID lagi....