click here!

Thursday, May 7, 2020

Kenangan

Salam
Hai

Jam 2 petang.  14 ramadhan.

Sekejap je dah masuk pertengahan ramadhan kan.  Dan untung kita ramadhan kali ini pkp dan kita masih cuti.  Lepas tu ada banyak sangat masa untuk solat sunat dan baca quran.  Tolonglah semua ambil peluang ini (cakap pada diri sendiri juga). 

Di waktu pkp ni,  aku tak pasti.  Ada sesuatu bergelumang dalam hati aku.  Kadang2 sambil duduk2 datang satu aura.  Yang mana kenangan2 lama datang kembali.  Dan bila dia datang perasaan waktu itu berat sangatttt macam rasa dia sebijik masa waktu yang aku kenang tu.  Contoh lah,  teringat waktu berbuka puasa ramai2 di sekolah asrama di raub.  Terbayang satu2 kawan dan perasaan menunggu bacaan doa berbuka.  Dengan lampu dan bau. 

Selain itu,  suasana jalan tar.  Hari sabtu,  jalan2 sampai penat sambil cari baju raya.  Ditemani lagu raya.  Hoi.  Aku tak boleh ingat.  Ini sebahagian kenangan.  Ada yang tiba2 datang kenangan tu mengalir air mata.  Korang ada tak rasa macam aku???

Parah kan.  Yang lawak bukan waktu duduk2 saja.  Hari tu keluar beli barang dapur di bigaeon.  Boleh aku terkenang.  Perasaan tu meronta2.  Hmmmm...

Normal ke macam ini?? 😊

Semoga kita masih ada banyak masa. 😂

No comments:

click2

wink..wink2...

nice..