Monday, July 17, 2017

3 bulan

salam
hai

setelah sekian lama. okeh. hidup macam penuh semacam selepas kawin. setiap detik waktu aku macam berkira2 untuk macam2 benda. maksud nya dahaga sangat untuk masa tentang diri sendiri. masa untuk bangun lewat dan tak buat apa2 di rumah. tapi now.. mcm setiap masa terkejar. luang masa untuk suami. luang masa untuk mak. dan curi masa untuk bersosial seperti sedaramara dan kawan2. tapi as weekend husband and wife memang aktiviti weekend tu aku kena cari yang boleh meet dengan keselesaan masing2.

yup. after 3 months punya perkahwinan. aku rasa kan mcm masih terlalu baru. banyak benda lagi nak explore yang kami belum dapat explore sebab masing2 pn masih bermanja lagi dengan mak ayah masing2. jadi nya belum cukup matang lagi perkahwinan aku. macam aku ada back up besar. kalau aku tak sempat mak aku akan buat kan untuk aku. begitu jugak dia. maybe kalau dah sebumbung masa itu akan nampak retak galak nya apa rumah tangga ni sebenarnya kan.😊

dan di 3 bulan perkahwinan ini. usia kandungan aku jugak sudah masuk ke tiga bulan. alhamdulillah. ini orang kata bunting pelamin. namun.. masih terlalu awal untuk aku putus kan kata disini. yang aku mampu. hanya pohon doa dari semua dan semuga dipermudahkan journey ini.

di usia yang masih awal ini. aku dah mula rasa lain tentang diri. aku masih lagi dalam fasa membiasa kn diri sbgai ibu mengandung.

bye.

No comments:

COVID lagi....