click here!

Tuesday, December 31, 2013

2013 dan aku

Salam
Hai

Last day di tahun 2013. Ayat klise. Semua orang pun buat ayat ni bila tiba hari baru. 2013 yang aku jangka excellent tidaK lah mana pun,

Awal tahun di 2013 aku mulakan dengan presentation thesis. Viva. Dan markah kedua2nya pun suam2 kuku aje. But at least, aku tamatkan degree dengan jayanya.

Dalam tiga empat bulan meroyan cari kerja. Pergi sana, pergi sini. Cari kerja sana, cari kerja sini. Interview sana interview sini. Wah. Masuk kerja sehari, dua hari, aku berhenti. Cuba lagi di tempat lain, kerja dua hari, berhenti lagi. Losernya aku.

Aku mula rapat dengan orang yang aku tak rapat. Mereka beri aku macam2 pengalaman. Orang bersilih orang. Dan.. mereka pergi bagai angin....... fuihhhhhhhhh... bunyi angin nya.

2013. Hampir ke semua teman2 baik, kawan2 lepak, mendiri kan masjid. Tahun paling active aku menghadiri majlis2 kahwin kawan2 aku. Walaupun belom turn aku. Aku, tetap menanti dan beharap ada turn aku untuk itu....

Aku grad officially dalam bulan 5. And yeah walaupun tak berSElempang pink. Aku dapat first class. At least.

Aku mula bekerja di damansara lebih kurang lepas konvo. Sebuah kilang china muslim. And yeah. Jauh gila bapak dari rumah. Jem gila bapak nak pergi dan balik. And yeah, stress gila bapak. Botingkek2 stressnya. And aku ubah fikiran aku. Keluar dari dunia bodoh itu. Macam mimpi ngeri. Hr officer dah macam budak par.

And alhamdulillah. Kptm menyelamatkan aku. Aku tiba2 jadi lecturer di sana. Tiba2. Dengan jiwa raga kosong aku. Aku terjebak. Terjebak. Masuk ini sudah gaji bulan ke enam di sana. Macam2 jadi. Life ups and downs there. Perjalanan masih kabur. Aku belajar mencari diri aku sendiri di sana.

And yeah. Aku ada cinta hati baru. Aku punyai dia masa first gaji aku bekerja di damansara. And yeah si pepel masih berkeadaan baik. The one and only harta yang aku ada so far.

And julung2 kali nya, setelah lebih kurang 10 tahun memegang lesen kenderaan bermotor D, aku accident. Dengan satu kereta perdana. Memang terkezut berox.

2013. Aku masih macam aku. Masih seorang. Masih terumbang ambing. Mencari diri. Mencari jalan membahagiakan mak aku. Mencari jalan menaikkan nasib keluarga aku. Mencari seseorang yang boleh menerima aku apa adanya. Dan langkah, dan niat untuk 2014 supaya yang terbaik dan baik2 aja.

Aku tinggal kan kau dan segala kenangan kau....

2014. May Allah bless me. :)

Nonasanjanaaziz♥

No comments:

click2

wink..wink2...

nice..