Monday, April 8, 2013

Fight your nebesness

Salam
Hai

Tempoh hari aku mendapat kejutan budaya masa pergi interview. Interview directly dengan bos. Kekwat habis nyah bos berkenaan. But dari itu i've learn something. Huh! Kita kena ada character.

Sebab aku dah terlampau neves masa ituh, aku memang keras dah jadi robot. Tapi lepas a few minutes and aku laju2 lawan neves dan aku akhirnya jadi aku. Dalam hati aku berkata2 apa nak jadi pon jadi. Kalau kau nak ambil aku sebagai pekerja kau ambil. Tak ambil pun tak mengapa. And dari itu, aku berjaya berbalas2 pendapat dan soalan. Sekali dengan gelak tawa hilai. And aku berjaya buat dia gelak.

Bermaksud takda la singa sangat dia kan. Tips dia, fikir yang kita juga berdepan dengan manusia biasa. And tips lagi, yap memang kamu berharap untuk kerja itu. But, sebab kerja adalah untuk long term, just jadi diri kamu, bermakna bos kamu harus terima macam mana kamu. So bila dia boleh terima segala kekurangan kelebihan dan lain2 kamu akan lebih selesa.

Tapi jawapan interview tu belom tahu lagi. Just hope for the best.

Itu adalah bagaimana melawan nebes waktu interview.

Ps: dah kalau kate bos sebaya kau nyahhh

No comments:

COVID lagi....