Thursday, December 27, 2012

bermula lah episod

salam
hai

yeah! at least aku dah dapat buat half-way. so malam nanti aku nak buat lagi half. touch up yang depan. dan esok mungkin boleh terus email. yes, itu namanya cita-cita. cita-cita memang amat penting. tanpa impian, mimpi takkan jadi nyata. aku harap jalan aku tak sesukar yang aku fikirkan.

yaps. memang selalu begitu. bila waktu gembira. senang lenang. macam dah takda kesusahan. tapi bila ada masalah bertimpa-timpa. that's life. tapi kata orang, kita akan terima kepayahan yang kita boleh handle. so tak perlu merungut sangat. for that reason, kita susah, pedih, sedih, perit, serabut sekarang, adalah untuk senyuman kita di masa depan. haih. tak sabar nak senyum.;)

oleh kerana itu, di pihak kita, kita harus kuat-kuat berdoa. supaya kita tak terlalu bergantung kepada manusia. tetapi bergantunglah kepada Allah. huh. panjang lebau benau kata-kata motivasi kepada diri sendiri petang ini. woih, yang pasti hidup tiada jalan pintas. kan? kan? 

so kepada Encik Thesis, pls be nice. untuk masalah-masalah lain seperti belum mendapat kerja, atau pun ditinggalkan kekasih dan sebagainya, kau hanya watak sampingan. so, lepas habis dating dengan encik thesis, kita boleh pulun habis-habis untuk cari kerja, dan juga cari suami. yes, cari suami. bukan lagi boyfren.
;)

cita-cita kena ada. at least kalau tak sempat nak capai pun kita bukan lah loser. sebab al least kita ada impian dan niat. niat tu penting.


so kata-kata untuk hari ini. 
Dalam hidup, tiada akhir, tetapi segalanya hanya baru bermula. so u go girl!!


chiow

1 comment:

shafezee said...

im stiil love u...forever...

COVID lagi....