Wednesday, December 19, 2012

tak de istilah lambat

salam 
hai

aku memang berbangga bila orang tanya aku sekolah mana. aku akan sepantas kilat menjawab, " sains raub..." okeh mahal kan title budak sekolah sains tu. walaupun aku bukan top student. bangga. bukan riak. tapi itu tempat aku mula bangunkan diri aku.

tapi, bila mereka tanya umur dan cuba compare kan dengan pencapaian aku yang baru nak habis degree. aku kantoi. "kenapa Dayah lambat?" dan tiap kali itu lah aku akan senyum dan jawab. "Saya pernah masuk metrik UIA dulu.." tak pernah rasa kecik hati. sebab aku admit aku bukan budak pandai. dan, aku tak pernah menyesal sebab ambil jalan panjang untuk sama macam kawan-kawan aku. 

Aku masuk metrik sebab family aku nak aku ambil kos yang konon macam budak pandai. tapi aku tak minat dan aku gagal dalam percubaan aku. yes, 2 years. bodohkan. membazir masa? mungkin. 

aku lambat? tapi aku dah sampai kan. aku hampir sampai. aku takkan menyesal. mungkin jalan aku lebih panjang untuk aku lebih matang.



No comments:

COVID lagi....