click here!

Wednesday, September 7, 2011

i'm over-think person?;)

assalamualaikum
hai

terkadang sukar bagi aku untuk berhenti dari berfikir.aku dah banyak kali berbual dengan semua orang. bagaimana aku boleh berhenti dari terus menganalisa setiap segala sesuatu yang maha kecil nya. bagaimana aku boleh berhenti kan aliran keretapi pemikiran aku dari terus memikir kan sesuatu. dan aku andaikan ini adalah normal bagi setiap insan untuk berfikir secara keterlaluan. dan ia kadang-kala memang menjadikan keadaan sakit di jiwa apabila aku asyik saja menganalisa setiap perkataan yang hadir dari bibir seseorang dan transform kan ia kepada pecahan-pecahan maksud yang berbeza-beza.  Every word combination has some sort of underlying meaning that could only be understood if analyzed.

ia bukan lah perkara baru kepada aku, kerana aku memang manusia yang over-think. aku menyedari yang aku akan ambil setiap perkataan yang seseorang tuturkan semata-mata untuk figured out the problem. apabila bercakap dengan seseorang tentang sesuatu aku akan memahami dengan lebih dekat untuk aku selami apa yang orang itu rasa kan dan apa yang orang itu fikir kan ketika itu. setiap inci ayat nya akan aku analyze. penggunaan perkataan dalam ayat yang ditutur kan. motif setiap ayat juga akan aku ambil berat. dan aku akan sedaya upaya fikir kan. mengapa perkataan begitu boleh hadir di bibir orang berkenaan.

gila kah aku? psycho kan?;) aku tak tahu mengapa aku berada di category manusia yang over-think macam itu. dan apa perlu nya keadaan tersebut. tapi aku masih boleh kawal nya sebab aku akan guna kan rasional yang masih ada dalam 95.56% di minda aku. bukan emosi semata. aku berfikir. bagaimana aku. sekiranya aku stop dari menjadi manusia over-think ini. mungkin akal aku mati.




adaptasi;


chiow

3 comments:

Nzyrahun said...

kau darah type apa? A ? hehehehe
sebab aku pun jenis over thinking haha
tapi over thinking ni xelok sgt huhu nanti last2 kena kat kita balik huhu

fiezaradzi said...

tak salah nak over thinking, tapi jgn sampai org lain rasa pening dgn kita sudah, atau pun fikir yg negatif.. lau positif, baguslah..

gadis manis said...

i like ur blog kak

click2

wink..wink2...

nice..