Tuesday, March 12, 2019

KENAPA MEMILIH KOLEJ POLYTECH MARA?

SALAM 
Hai

Result SPM akan diumumkan Khamis ni kan? 14 Mac 2019. Jika mendapat result, tidak tahu hendak menyambung pelajaran di mana, KPTM adalah satu pilihan terbaik yang anda ada. Mana nak mohon jika result SPM kurang memuaskan? Untuk pengetahuan semua KPTM memang menerima pelajar lepasan SPM yang hanya mempunya 3 tiga kredit dalam mana-mana subjek. Di KPTM juga menawarkan pelbagai bidang atau cabang pembelajaran. Bermaksud jika anda tidak mendapat result atau keputusan SPM yang baik tak bermaksud dunia anda telah berakhir. Anda masih ada peluang untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi di satu institute anak MARA.  Kenapa memilih KPTM?

Mengapa harus memilih KPTM? Keistimewaan KPTM ialah kemudahan pinjaman MARA yang tiada faedah bayaran (no interest) bagi yang layak dan pinjaman PTPTN juga disediakan. Yuran pendaftaran hanya RM250 dan pelbagai insentif disediakan bagi pelajar yang mendaftar di KPTM.

Insentif yang pertama ialah Manfaat Ahli Keluarga iaitu pemberian 10% diskaun yuran pengajian semester pertama bagi ahli keluarga kedua dan ketiga yang mendaftar. Seterusnya, Insentif Pelajar Cemerlang yang memberikan potongan 30% daripada yuran pengajian untuk semester berikutnya.

KPTM juga menawarkan insentif Dermasiswa KPTM untuk pelajar huffaz iaitu percuma yuran pengajian dan yuran asrama untuk dua semester pertama. KPTM Bangi mempunyai pelbagai kemudahan yang sangat selesa seperti hostel, bilik kuliah, padang bola jaring, padang futsal, kafetaria dan perpustakaan. Ambilan yang paling terdekat ialah ambilan April 2019. Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin memohon program yang ditawarkan di KPTM Bangi boleh singgah ke booth KPTM Bangi. Kami siap sedia untuk melayan anda semua.

Berminat? Sila hubungi saya hidayah 


Seperti di gambar di bawah.



Senaraikan kos yang ditawarkan di KPTM seluruh Malaysia:
  • Diploma in Business Management - KPTM Bangi

Boleh terus contact saya for more details.:)

3 comments:

linslyspys said...

assalam.
Mcm mana sy nk contact Dayah?

linslyspys said...

Hi macam mana sy nak hubungi Dayah?

nepzh02 said...

dengar cite yuran kaw ii mahal tapi bagi golongan b40 adakah kptm ialah opsyen yg sesuai untuk melanjutkan pelajaran? Mohon Pandangan Admin.

COVID lagi....