Thursday, January 12, 2017

pendesak

salam
hai

hari ini aku detect lagi satu perangai buruk aku. apa dia? pendesak. aku perasan sangat, aku ada satu perangai yang kuat tak boleh control kadang2 sebagai pendesak. bila aku nak, ia seharusnya begitu pada masa itu dan mesti begitu.

namun.. perlahan2 hari ke hari aku belajar untuk hakis perangai buruk aku tu. but ia akan menjadi teruk bila panic aku datang. macam tadi berkenaan dengan perkara supervisor yang memang lama aku simpan dalam hati, aku desak orang admin untuk buat cepat system update tu. bila aku detect satu dua perkara yang not in a place. aku jadi bertambah la panic sampai aku akan guna ayat2 dramatik yang buat orang rasa urgent. natijah nya.. perkara ini terpalit kepada kesalahan orang lain. dan sebenarnya pada aku ini semua salah faham dan mindset.

huh.. banyak juga perkara2 buruk dari perangai pendesak aku ni.

semuga semuanya baik2 saja.😊😊😑

No comments:

COVID lagi....