click here!

Wednesday, October 23, 2013

Speechless

Salam
Hai

Aku termenung. Speechless. Dalam hati asyik saja aku ulang, kalau la aku tak lalu situ. Huu. Air mata macam nak jatuh. Tapi aku tahan. Tak perlu kot.

Tadi pagi2 aku keluar rumah dengan hati tenang. Angan2 aku, semuga aku dapat habis kan sylabus budak2 student. Tapi segalanya terhenti bila aku tak tahu mana datangnya kereta perdana hijau tadi dengan perasaan yakin membantai bahagian depan kereta aku. Siot.,! Aku tergamam. Aku tak mampu cakap apa2.

"Bodoh!" Itu yang keluar dari mulut perempuan bertudung itu. Dia seorang ibu. Sebab bawa dua anak bersama dia. Aku buat isyarat mintak dia ketepi jalan. Dia turun dari kereta. Cukup mantap makian dia terhadap aku. Lengkap, padat dan tepat. Perkataan bodoh je entah berapa kali. Aku tetap dengan maaf aku, tapi di masih membodohkan aku.

Menggugat keperempuanan kental aku. Aku laju2, maki dia balik. Bagitahu pada dia, dia juga salah sebab overtake 3 kereta dihadapan dia. Dia slow kembali. Aku kata pada dia, perempuan, ibu, tapi pagi2 dah bodoh2 kan orang. Sekarang jangan banyak hal. Pergi report la. Ingat aku takot!!?

Dan petang ini. Aku hilang semangat. Si pepel dah tak dara lagi. Tadi di perodua mereka dan buka2 si pepel. Sedeih nya. Baru nak masuk 4 bulan umor dia. Dah kena begitu. Aku tak mampu senyum lagi mengenangkan si pepel. Sedih nya. Kalau la aku tak lalu situ. :(

Ps: perempuan meroyan tu cikgu. Cikgu gaya gitu? Eh i lecturer ok...... haaaa

No comments:

click2

wink..wink2...

nice..